Schneider Electric Techtour, the story to tell

STUDIOJEROENDEJONG ontwikkelde voor het hoofdkantoor van Schneider Electric in Hoofddorp het Customer Journey Concept ‘Techtour, the story to tell’. Daarnaast ontwierpen we alle touchpoints, communicatiedragers en grafische elementen en coördineerden we de realisatie.

De opdracht
Presenteer bezoekers van het hoofdkantoor van Schneider Electric ‘het verhaal van Schneider Electric’ door het te vertellen, te showen en te laten ervaren. En laat de bezoekers concluderen dat Schneider Electric dé specialist is in energiebeheer.

COMMUNICATIE SPEERPUNTEN
Wie zijn wij?

Schneider Electric facts and figures.

Hoe zien wij de wereld?
Visie en trends.

Wat is onze toegevoegde waarde?
Missie ‘make the most of your energy’.

Hoe doen we het?
‘Care, connect, challenge, commit’.

Wat bieden wij?
Duurzaamheid, productiviteit, betrouwbaarheid, efficiëntie.

Theater
Centraal in de ontvangsthal bouwden we een groot theater waar groepen een inleidende presentatie krijgen voordat ze onder begeleiding van speciaal getrainde medewerkers met de ‘Techtour, the story to tell’ starten. Die tour begint op het dak van het gebouw, leidt vervolgens door het hele pand en eindigt weer in het theater. Gedurende de tour worden producten en oplossingen van Schneider Electric werkend getoond waardoor de voordelen van de producten direct ‘live’ bewezen kunnen worden.

Pijlen
De pijl uit de huisstijl van Schneider Electric hebben wij geabstraheerd en als 3D object door het hele gebouw verspreid. Deze pijl geeft niet alleen de route aan, maar attendeert de bezoekers ook op een belangrijk moment in de tour om even bij stil te staan.

 

In gesprek met Jeroen de Jong
"Een bedrijfsgebouw, een showroom, een kantoor: voor ons zijn het driedimensionale brochures met onbegrensde mogelijkheden"

Benieuwd naar de vele mogelijkheden van Customer Journey Concepts?
Maak een kennismakingsafspraak. Geheel verblijvende en gegarandeerd inspirerend.

Afspraak maken