HET BESTE VAN TWEE WERELDEN

Creativiteit en ratio

In 1992 opende STUDIOJEROENDEJONG voor het eerst de deuren. Onder een andere naam weliswaar. En op een andere locatie. Maar wat in al die jaren onveranderd is gebleven, is onze drive om bij elke nieuwe opdracht het beste van twee werelden samen te brengen: creativiteit en ratio.

Wil je met ons kennismaken?

We nodigen je van harte uit om met ons kennis te maken, onze portfolio te verkennen en meer te ontdekken over ons team. Dan bespreken we direct wat we mogelijk voor jou kunnen betekenen.

Opdrachtgevers typeren ons als
Betrokken 'Caregivers' *

In de wereld van interieur en architectuur is het misschien niet vanzelfsprekend, maar voor ons is het de normaalste zaak van de wereld. We zijn tenslotte zelf ook ondernemer:

Een ontwerp moet niet alleen mooi zijn, maar óók functioneel én van het hoogste afwerkingsniveau. Dat snappen we bij STUDIOJEROENDEJONG als geen ander.

Wij weten wat mensen beweegt.
Wij weten dat creativiteit alleen niet voldoende is.
Wij weten dat de rationele kant van het ontwerp minstens even belangrijk is.

Bij STUDIOJEROENDEJONG zijn we niet alleen de architect van het project. We  zijn veel en veel meer. Zo ervaren onze opdrachtgevers het ook. Ze typeren ons als een betrokken ‘caregiver’ die écht meedenkt en die het belang van de opdrachtgever altijd voorop zet.


Een Caregiver is betrouwbaar en zorgzaam. Een Caregiver stelt het belang van de klant voorop, soms zelfs ten koste van het eigenbelang. Een Caregiver haalt voldoening uit het leveren van een positieve bijdrage aan de wereld om zich heen en is een stabiele factor. Als je op íemand kunt bouwen, dán is het wel de Caregiver.

toyota-trap-studiojeroendejong
ONZE WERKWIJZE
Garantie voor succes

Ieder project kent bij ons drie fasen.

Het grondig doorlopen van deze fasen is onze garantie voor succes.

Bekijk onze projecten
Fase 1

Oriëntatie & inventarisatiefase

Met behulp van ‘De Wet van Sinterklaas’ gaan we brainstormen, overleggen en gezamenlijk keuzes maken. Of je nu ondernemer bent of particuliere opdrachtgever, de werkwijze is hetzelfde. Samen met jou stellen we het ‘Programma van Wensen en Eisen’ op. Dit vormt het uitgangspunt voor de concept- en ontwerpfase. In deze fase stellen we vast wat je verlangens zijn en aan welke criteria je woning, kantoor, showroom of bedrijfsruimte moet voldoen. Wij zijn benieuwd naar al je ideeën, zodat we samen het optimale resultaat kunnen behalen.

Fase 2

Concept- en ontwerpfase

Vanuit de oriëntatie- en inventarisatiefase komen we in de ontwerpfase. Eerst maken we een vlekkenplan, een globaal ontwerp, een indeling. We noemen dat een SO (Schets Ontwerp). Dan volgt een VO (Voorlopig Ontwerp) en uiteindelijk het DO (Definitief Ontwerp). Je kunt het vergelijken met het maken van een schilderij: eerst de grote lijnen, dan de details. Laag voor laag. Tot het laatste puntje op de i staat. Of de laatste streek op het doek.

Fase 3

Realisatiefase

Dit is de fase waarin de ideeën vaste vorm krijgen. De productieteams en ambachtslieden gaan aan de slag. Aan ons de taak om de definitieve details, de overeengekomen tijdslijnen en het afgesproken budget te bewaken. Uiteraard informeren, faciliteren, inspireren en ontzorgen we je zoveel mogelijk. Je kunt erop rekenen dat we de werkzaamheden zo goed en zo soepel mogelijk laten verlopen. Het is per slot van rekening ook ons project. We houden de vinger aan de pols tot en met de dag van de oplevering. Dan ben je trouwens nóg niet van ons af, want we komen graag nog eens bij je buurten.

Opdrachtgevers over ons

Carpentier Mooren – 1200 m2 kantoor, showroom en winkel

STUDIOJEROENDEJONG weet feilloos wensen naar de praktijk te vertalen in functioneel ongelooflijk mooie dingen. ‘Luchtfietsen’ is niet aan hen besteed. Zelden zo’n exceptionele betrokkenheid meegemaakt.”

Dirk Ploegstra - Commercieel directeur Carpentier Mooren

INTERFORCE – 1000 m2 kantoor

STUDIOJEROENDEJONG heeft vanaf het begin van het proces tot aan het plaatsen van de laatste accessoires hun kwaliteiten en professionele werkwijze laten zien. En het resultaat mag er zijn.”

Robert Kuijf - Directeur eigenaar INTERFORCE Business Solutions

TOYOTA – 120 showrooms

STUDIOJEROENDEJONG heeft dit project letterlijk en figuurlijk mede vormgegeven. Hun ideeën met betrekking tot showroominrichtingen zijn zeer verfrissend.”

Alwin Bakker - Manager network development & business management Louwman & Parqui

ALMACON – 650 m2 bedrijfspand

“Tijdens het hele proces van voorlopig ontwerp tot aan de oplevering konden wij gewoon blijven ondernemen en konden wij onze focus op onze business houden. Toen wij na de oplevering het pand echt betrokken voelde het vanaf het eerste moment goed.”

Niels van der Meer - Eigenaar ALMACON

KOK Advies – 750 m2 kantoor

“Zeer duurzaam pand…resultaat is top. Geen standaard kantoorinrichting maar een pand waarbij een warme klantontvangst en genot om in te werken centraal staan.”

Marco Kok - eigenaar KOK Advies

SKANTRAE – Retail dealer showroom concept

“Al meer dan honderd winkels zijn aangepast. Dit concept gaat op de winkelvloer echt helpen. Over de hele linie is er meer aandacht voor sfeer en beleving gekomen. Onze klanten wanen zich in de SKANTRAE-wereld.”

Frank van Putten - Head of marketing Deli Home

Appartement in Amsterdamse school

“Twee klaslokalen van totaal 170 m2 verbouwen naar een luxe appartement is best spannend. Helemaal als je dat nog nooit gedaan hebt. Dan is het heel fijn om te kunnen vertrouwen op de expertise van STUDIOJEROENDEJONG. Een hele zorg minder en het resultaat mag er zijn.”

Koen Mulders - Business Consultant Principal

Woonhuis Dalem

“STUDIOJEROENDEJONG made an outstanding concept for our aged Villa in Dalem. Plans to make the Villa ready for the next decade. Jeroen came with solutions I didn’t think of. Practical, detailed and very nice designed.”

Bob Gorter - Marketing communicatie specialist